onsdag 9 mars 2011

Gällstaöbarn missgynnas inom Ekerö tätort

Det är inte bara trafikfrågan som jag fokuserar på om någon trodde det. Jag har nu skrivit brev till kommunens tjänstemän för att försöka få dom att förbättra säkerheten på barnens skolväg Björkuddsvägen/Ekebyhovsallén. Som det är nu så måste våra barn dessutom delvis på denna väg 3,5-4 km vintertid från årskurs 4. Jag gick den sträckan idag i rask takt från Ekebyhovsskolan till mitt hem på Solsidan. Det tog ca 35 minuter, det tar säkert en timme för barn att gå motsvarande sträcka. Faktum är förstås att alla måste köpa sina barn busskort eller säkert skjutsa barnen till/från skolan med bil. Ingen höjdare på en så smal väg att det inte ens går att mötas. Nä, det gör mig inte stolt över min kommun.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar