tisdag 7 september 2010

Idag klockan 16.45 går starten för Folkpartiet Ekerös tävling mellan cykel, båt bil och kollektivtrafikant mellan Stockholms Stadshus och Ekerö Centrum. Jag ska cykla. Bara jag inte får punktering!

Vi vill ta reda på "vetenskapligt" hur det ser ut i trafiken i rusningstid och vilket färdsätt som snabbast tar sig fram genom staden till Ekerö Centrum. Nu har verkligen tiden kommit då Ekeröborna och andra boende i regionen måste få möjlighet att färdas från Brommaplan i en kollektivtrafikfil och även båttrafik som ett komplement. Som Socialdemokraterna säger:
-"Vi kan inte vänta" och vi folkpartister vill ha valfrihet. det är inte valfrihet att aldrig veta när man kommer hem. Ska det ta 35 minuter eller 20 eller 40 minuter att ta sig den dryga milen...?

Vad tycker folk om vår enda väg hem idag 261?
"Oacceptabelt" - Mälaröarnas nyheters sensate nummer
-"Vägen från helvetet"Facebook-kommentar igår

Det känns skönt att ordna en manifestation av det här slaget eftersom det känns som att det är valets största lokalpolitiska fråga.

2 kommentarer:

  1. var finns tiderna för trafiktävlingen då? kan ju vara intressant att se.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Cykel och kollektivtrafikants tider finns i mitt senaste inlägg. Bilen och båten har jag inte de exakta tiderna för, men jag har för mig att de var 62 min respektive 68 min (då hade vi tyvärr en alldeles för långsam båt) Nästa gång får vi sätta in en båt som håller ca 12-20 knop vilket innebär max 30 minuter från Stadshuset till Ekerö Centrum.

    SvaraRadera