måndag 27 september 2010

Kryssen färdigräknade

Ojojoj, vilken resa jag varit med om. Från en samhällsintresserad men bara en aning samhällsengagerad person till medlem i Folkpartiet och nu inkryssad från sjätte till plats nummer ett på Folkpartiets valsedel. Vad det innebär för mig av politiskt arbete återstår att se. Det börjar nog klarna efter kvällens lokala måndagsmöte och jag ska göra mitt bästa för att förvalta det enormt stora förtroende jag fått, särskilt från Gällstaö. Ett varmt tack! Jag är överväldigad!

Helt tydligt är att de som kryssat mig har följande högst på önskelistan:

-Att Ekerös trafikförsörjning ges prioritet 1 och det omgående
-Att Ekerö Centrum utökas med service och nöjes-/träffpunkter i paritet med vad en expansiv kommun med 26 000 invånare bör ha
Jag ser fram emot fyra intressanta år i Ekerös kommunpolitik:
-ett badhus ska handlas upp,
-Ekerövägens köelände får förmodligen åtminstone en lindring,
-båttrafik verkar ha potential att införas,
-Ekerös skolor ska fortsätta att klättra mot Sverige topp tio
-Ekerö centrum kommer att påbörja sin nödvändiga förnyelse,
-Jungfrusund kommer förhoppningsvis snarast att förbindas med Gällstaö via ny väg och ytterligare smakfulla bostäder - här vill jag personligen vara med och påverka så att även Barrudden bebyggs och att Jungfrusundet muddras upp i samband med detta

Det som känns lite läskigt just nu innan allt är klart med mina åtaganden är hur jag ska lyckas kombinera arbetet på Stockholm vatten (de första fyra månaderna med en föräldraledighet) med det politiska arbetet. Det ska väl förhoppningsvis gå att lösa. Att familjen inte ska bli lidande är dessutom självklart för mig. Spännande, utmanande men också like läskigt...

/Fredrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar